Klantendienst

Veelgestelde vragen

Een bestelling plaatsen/wijzigen

Hoe bestel ik iets bij Koifarmshop?

Volgende stappen worden doorlopen:
1. Winkelmand2. Gegevens (facturerings- en leveringsadres)3. Leveringsmethode en controle4. Betaling afronden


1. In de winkelmand worden alle gekozen producten weergegeven. Het aantal kan steeds gemakkelijk aangepast worden. Ook kan een product altijd verwijderd worden.

Indien u ingelogd bent, kan u steeds alle voorgaande bestellingen raadplegen.

2. Hier moet u uw gegevens invullen. U vult een geldig adres in.
Enkel bij een correct ingevuld adres kunnen onze partners leveren. Als het pakket opnieuw moet worden verzonden, zijn wij genoodzaakt dubbele transportkosten te rekenen. Foutief adres ingegeven? Contacteer ons zo snel mogelijk.

Indien u reeds ingelogd bent, verschijnen uw gegevens automatisch.

3. U kiest een leveringsmethode met de eventueel daarbij horende kosten. Voor u naar de laatste stap gaat, controleer uw gegevens en keuzes. Accepteer de algemene voorwaarden.

4. U gaat verder naar de betaalpagina en kiest de betalingsmethode. Verlaat de pagina niet voor er een bevestiging van betaling verschijnt en u teruggestuurd wordt naar onze website. U krijgt een mail toegestuurd met bevestiging van uw bestelling en betaling.

Kan ik een bestelling die ik al geplaatst heb nog wijzigen?

De bestellingen worden zo snel mogelijk verwerkt. Indien het pakje al onderweg is, kan de bestelling niet meer gewijzigd worden.
Als het een recente bestelling betreft, contacteer ons zo snel mogelijk. Dan proberen wij alsnog de wijzigingen door te voeren.

Enkel bij een correct ingevuld adres kunnen onze partners leveren. Als het pakket opnieuw moet worden verzonden, zijn wij genoodzaakt dubbele transportkosten te rekenen. Foutief adres ingegeven? Contacteer ons zo snel mogelijk. Indien de bestelling nog niet onderweg is, kunnen we dit nog wijzigen.

Met welke betaalmiddelen kan er betaald worden?

Volgende betaalmethoden worden aangeboden:

- Kredietkaarten: Visa en Mastercard
- Debetkaarten: Bancontact/Mister Cash en Maestro
- Paypal
- iDeal
- KBC Pay Button, ING Home Pay, Belfius Bank en BNP Paribas Fortis

ogone   visa    mastercard   bancontact mister cash   maestro   paypal   ideal    KBC_fb    ING   belfius 

Hoe kan ik vissen bestellen?

Indien u vissen online bestelt, hebben we extra informatie van u nodig:

  • Een telefoonnummer waar we u altijd kunnen bereiken
  • De gewenste leveringsdag (dinsdag, woensdag of donderdag) – Gelieve dit in te vullen bij “opmerkingen” tijdens de bestelprocedure.
  • Als het over een mix gaat: de gewenste variëteiten van koi (bv. kohaku, sanke, showa,…) – Gelieve dit in te vullen bij “opmerkingen” tijdens de bestelprocedure.

Al onze vissen worden geleverd door France Express (Franstalig! niet in het Nederlands).

Na de bestelling krijgt u een foto/video opgestuurd van de geselecteerde koi. Deze kunnen eventueel aangepast worden.

U krijgt een telefonische bevestiging wanneer de vissen verstuurd worden (maandag, dinsdag of woensdag).

De vissen worden op zuurstof geplaatst, zodat transport van 12-48 uur zeker geen probleem is. Indien het te koud of te warm is, wordt de levering uitgesteld.


Verzendkosten & servicekosten
Vanaf wanneer wordt een bestelling gratis bezorgd?

Bij bestellingen vanaf €100 worden er geen transport- en servicekosten aangerekend.
Dit geldt echter niet voor pakketten boven 30kg, te grote producten (bv. kamerfilters, voorgevormde vijvers) of voor de verzending van vissen.
Voor vissen geldt een transportkost van €29.

Voor grote of zware producten (bv. kamerfilters, voorgevormde vijvers,...) die niet via de webshop aangekocht kunnen worden, kunt u steeds e-mailen naar info@koifarm.be

Welke aanvullende services biedt Koifarmshop?

Onze twee fysieke winkels staan paraat om u te helpen bij de aankoop van producten online.
Indien een verlengingsmogelijkheid voor garantie bestaat (Oase-producten) maken wij deze voor u aan. U hoeft zelf niets te doen om de langste garantietijd te krijgen. Deze garantie wordt bij ons in de winkel bewaard.


Levertijden
Hoe snel ontvang ik een bestelling?

Bpost:
- Normaal geldt voor nationale zendingen/België: vóór 15u besteld, volgende dag geleverd. Opgelet: in hoogseizoen of indien een product niet voorradig is, kan de leveringstijd langer zijn!!
Ook hebben wij geen controle over de verwerkingstijd bij de bezorger (bpost, France Express)!
Wij proberen uw bestelling zo snel mogelijk te verwerken.

- Internationale zendingen (Nederland, Frankrijk,...) worden eenmaal in land van bestemming van bpost overgenomen door de lokale pakjesdienst (PostNL, la poste). Daarom is de leveringstermijn voor NL en FR langer (2 tot 5 dagen, afhankelijk van regio).

- Indien u niet thuis bent wanneer de postbode (bpost) langskomt met uw pakje, krijgt u een afwezigheidsbericht in uw brievenbus.

  • U kan dan kiezen om het pakje op te halen in een postkantoor of postpunt;
  • of u kan bellen (022 012345) om gratis een tweede aanbieding te krijgen van het pakje wanneer u wel thuis bent.

France express:
Bestellingen met France Express hebben een leveringstijd van 1 dag. Afhankelijk van wanneer de vissen/producten bij ons vertrekken. Er moet iemand aanwezig zijn op het verzendadres !!

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Als uw bestelling verzonden werd, krijgt u een e-mail met de track & trace (bpost) om uw pakket te volgen. Deze geeft aan waar het pakket zich momenteel bevindt.
Hebt u geen e-mail met link voor tracking ontvangen, of slaagt u er niet in het pakket te volgen, contacteer ons.

Ik heb niet alle artikelen uit mijn bestelling ontvangen.

Uw bestelling kan verpakt worden in verschillende pakketten. Dit gebeurt als de totale bestelling meer dan 30kg weegt (bpost). Normaal worden deze samen verwerkt door onze bezorger. Maar het kan dus gebeuren dat 1 pakje al geleverd is en het andere nog onderweg is.

Als bepaalde producten nog niet voorradig zijn, kan het zijn dat uw bestelling in meerdere malen wordt geleverd. U wordt steeds op de hoogte gehouden als dit voorvalt.

Hoelang is een bestelling onderweg naar een adres buiten België?

Internationale zendingen (NL, FR) worden eenmaal in land van bestemming van bpost overgenomen door de lokale pakjesdienst (PostNL, la poste). Daarom is de leveringstermijn voor NL en FR langer (2 tot 5 dagen, afhankelijk van regio).


Bezorgen
Wie bezorgt mijn bestelling?

De producten worden vanuit onze winkel te België (Menen) verzonden met volgende diensten:

bpost   post nl    la poste    france express

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben tijdens de bezorging?

Indien u niet thuis bent wanneer de postbode (bpost) langskomt met uw pakje, krijgt u een afwezigheidsbericht in uw brievenbus.

- U kan dan kiezen om het pakje op te halen in een postkantoor of postpunt;
- of u kan bellen (022 012345) om gratis een tweede aanbieding te krijgen van het pakje wanneer u wel thuis bent.

Bij een bestelling via France Express MOET iemand aanwezig zijn op het verzendadres. De vissen moeten afgeleverd kunnen worden.

Hoe neem ik contact op met de bezorger?

Indien er een probleem is, contacteer eerst en vooral ons. Wij nemen voor u contact op met de bezorger en bekijken wat er misgaat.

Cadeaukaart: enkel te verkrijgen in onze winkel

E-mail

Zendt een e-mail via het eenvoudige contactformulier of mail naar info@koifarm.be
Wij proberen u zo snel mogelijk te antwoorden.

Telefonisch

+32 (0)56 51 98 20
Elke dag van 9u-12u en van 13u30 tot 19u, behalve op dinsdag (= sluitingsdag).
Wij helpen u graag verder aan de telefoon. Mocht de verantwoordelijke niet aanwezig zijn, bellen wij u terug.

Blijf op de hoogte

Onderaan op onze site kunt u zich inschrijven voor de nieuwsbrief. Wij vallen u niet lastig met talloze mails. Af en toe laten wij u via deze weg weten wanneer er een opendeur of speciale gelegenheid plaatsvindt.

Contact

Fournier Garden Center
Oostkaai 18
8930 Menen
+32 (0)56 51 98 20
info@koifarm.be

 

×

Waarmee kunnen we u helpen?